Skip to content

Molnár Csaba

Egyszerűen a digitális hitelességről

  • Kezdőlap
    • Kérdőív – Kiaknázzuk az online tér lehetőségeit? Biztonságban vagyunk a kibertérben?
  • Szolgáltatásaim
    • Szolgáltatásaim és díjszabás
    • TOTP hardver tokenek az Ügyfélkapu+ szolgálatában – szolgáltatásomhoz ajándékba
    • Alapozó tréningek 2025.06.20.-2025.06.21.
    • Mentor program – a digitális jövőd alapköve
    • Saját domain, azaz személyes e-mail fiók és weboldal a hitelesség jegyében
    • Ügyfélkapu+ és DÁP átállás – okostelefon nélkül is
      • Ügyfélkapu+ és DÁP mobilalkalmazás – Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)
      • TOTP.app mint második faktor – avagy öntsünk tiszta vizet a pohárba
    • Digitális jövőnk alapjai egy kávé mellett
  • Password days ’25
  • Hardver token
  • Ügyfeleimnek
  • Hivatkozások
  • Bemutatkozás
  • Kapcsolat
  • Blog

Tiltakozás az Ügyfélkapu januári megszüntetése ellen – sajtóhírek

Posted on 2024-12-062024-12-08

Jogalkalmazóként nem szokásom a híradásokból szemezgetni, de most szembe jött egy érdekes nézőpont!

Azt írja 2024.12.05-én az MTI, hogy a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete közleményében az ügyfélkapu megszüntetésének elhalasztása mellett érvel. Számomra az e-mail, mint 2FA hozna meglepő fordulatot! Kíváncsian várom a fejleményeket!

https://mti.hu/nemzeti-kozlemenytar/2024/12/05/magyar-konyvelok-orszagos-egyesulete-kozlemenye

Budapest, 2024. december 5., csütörtök (OS) - Az ügyfélkapu megszüntetését el kell halasztani!

A jogalkotó nem engedi a Digitális Magyarország Ügynökségnek (DMÜ), hogy elhalasszák az ügyfélkapu 2025.01.15-én éjfélkor való megszüntetését. Az ügyfélkapu+ kötelezővé tételére állítólag azért van szükség, mert az eddigi egyfaktoros (login+jelszó) belépés állítólag "kevés", bár erre bizonyítékot nem mutatott senki.

Eközben az IDOMSOFT Zrt. még csak most, 2024. december 4-én írt ki pályázatot az ügyfélkapu helyébe lépő ügyfélkapu+ második faktorának a bővítésére. Az eddig használatban lévő QR kódos, authentikátoros második faktor kapcsán ugyanis felmérés készült, ami valószínűleg lesújtó eredményt mutathatott: alig vannak, akik értik, hogy az állam mit követel meg tőlük az elektronikus ügyintézéshez.

Az MKOE tapasztalatai szerint az állampolgárok még az authentikátor kifejezést se értik, a QR kódos regisztrációt pedig bonyolultnak, érthetetlennek tartják. Ezért dönthetett úgy a DMÜ irányítása alatt álló IDOMSOFT Zrt., hogy bővíti a második faktort egy emailes bejelentkezéssel, amire MÉG CSAK MOST írták ki a pályázatot. A pályázat részletei és a specifikáció az EPR oldalán jelent meg. Bár ígéretet kaptunk, hogy a pályázat kiírása előtt lesz egyeztetés, arra - ezek szerint - már nem volt idő.

Ez is mutatja, hogy az ügyfélkapu megszüntetése elkapkodott lépés, azt el kell halasztani!

Ruszin Zsolt
MKOE alelnök
Kiadó: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete

Korábbi releváns megjelenések a témában:

https://mti.hu/nemzeti-kozlemenytar/2024/10/21/magyar-konyvelok-orszagos-egyesuletenek-kozlemenye-1-resz

Budapest, 2024. október 21., hétfő (OS) - Az ügyfélkapu nem szüntethető meg 2025.01.16-tól!

A mobiltelefonok és a felhasználók nagy számban alkalmatlanok az ügyfélkapu+ vagy a DÁP használatára, ráadásul a DÁP alkalmazásához több millió személyi igazolványt kell kicserélni és aktiválni. Ezt a Magyar Könyvelők Országos Egyesületénél, de más ügyvitellel foglalkozó érdekképviseletnél is felismerték már.

Az ügyfélkapu login/jelszó átadását az elektronikus ügyintézésre kötelezettek nem jókedvükben adták át, hanem az állam bonyolult és taszító elektronikus ügyintézési rendje miatt, amibe beletartozik a hajmeresztő módon működő önkormányzati portál is.

A meghatalmazás elutasítottságát növelte, hogy a NAV és az önkormányzati adóhatóság, illetve a kormányhivatalok gyakran folytattak jogellenes gyakorlatot meghatalmazottakkal szemben (cégszerű aláírás mellé 2 tanú, aláírásminta megkövetelése, AVDH-s aláírás elutasítása, adóazonosító, TAJ megkövetelése a meghatalmazáson, külföldi meghatalmazott kizárása, stb., stb.).

Még nagyobb probléma, hogy az egyéni vállalkozók nyilvántartásába (EVNY) való bejegyzés - jogellenes módon - jelenleg sem végezhető meghatalmazott által. A Belügyminisztérium 2014-ben ígérte meg a fejlesztést, de nem történt semmi. A NAV 2020-ben tett ígéretet, de ott se történt semmi. Immár 10 éve áll fenn a jogszabálysértő állapot! Ez szintén indok a login/jelszó átadására!

Kiadó: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
https://mti.hu/nemzeti-kozlemenytar/2024/10/21/magyar-konyvelok-orszagos-egyesuletenek-kozlemenye-2-resz

Budapest, 2024. október 21., hétfő (OS) - Az ügyfélkapu nem szüntethető meg 2025.01.16-tól!

Az ügyviteli szektor - néhány multinacionális óriáskönyvelőiroda kivételével - "főnöki" rendszerben működik, de a kisebb munkáltatók se szoktak adni meghatalmazásokat, hanem szintén a "főnök" loginnevével és jelszavával léptek be az ügyintézők a különböző rendszerekben, vagy küldték be a bevallásokat, jelentéseket, igényléseket, kérelmeket.

Az ügyfélkapu+ regisztrációjakor kapott QR számtalan authentikátorba feltölthető, így aki eddig is meg akarta adni a login/jelszavát, ott a QR kódot legenerálják és korlátlan személy be tud lépni ezáltal, továbbra is. Sőt! A QR kód által generált 6 számjegyet ugyanazon böngészőben is meg lehet képeztetni egy bővítménnyel. Ez így a kétfaktoros azonosítás követelményét nem teljesíti!

A Miniszterelnöki Kabinetiroda a DÁP törvény kapcsán elmulasztotta a valódi szakértőkkel, tapasztalatokkal rendelkezőkkel való érdemi egyeztetést.

Ettől még a jövő mindenképpen a digitális megoldásoké, de ezeket így bevezetni súlyos hiba.

A történelem megismétli önmagát: az ügyfélkapu kapcsán halasztásra volt szükség 2006-ban, később ösztönzők és adókedvezmények mellett tették azt kötelezővé, több lépésben.

Az MKOE honlapján részletes leírás található meg a fentiekről és videó is készült a kialakult helyzetről.

Ruszin Zsolt
MKOE alelnök
Kiadó: Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
https://mti.hu/nemzeti-kozlemenytar/2024/10/10/tiltakozas-az-ugyfelkapu-januari-kotelezo-bevezetese-ellen

Budapest, 2024. október 10., csütörtök - Az Adótanácsadók Egyesülete határozottan tiltakozik az Ügyfélkapu+ 2025. január 16-tól történő kötelező bevezetése ellen. Legalább fél év halasztás szükséges, mert a könyvelők, adótanácsadók, valamint mikró- és kisvállalkozás ügyfeleik az előző év zárlati munkájuk csúcs időszakában erre nem lesznek kellően felkészülve. Mint szakmánk elkötelezett képviselői javaslatunkat megküldtük a kormányzati szerveknek.

Az Adótanácsadók Egyesülete határozottan tiltakozik az Ügyfélkapu+ 2025. január 16-tól történő kötelező bevezetése ellen. Az új rendszer bevezetése jelentős terhet ró a könyvelőkre, adótanácsadókra, valamint ügyfeleikre a mikro- és kisvállalkozásokra, akik nincsenek felkészülve a változásra.

Az év eleje hagyományosan a legforgalmasabb időszak a szakmában, mivel az elő év zárásával kapcsolatos feladatok jelentős többletmunkát igényelnek. Az Ügyfélkapu+ kötelező bevezetése ebben az időszakban további megterhelést jelentene, ami veszélyezteti a zökkenőmentes átállást és a szolgáltatások minőségét.

Az Adótanácsadók Egyesülete javasolja a DAP törvényben előírt januári kötelező bevezetési határidő módosítását legalább fél évvel, hogy az érintettek megfelelően fel tudjanak készülni az új rendszer használatára. Az átállás sikeres végrehajtása érdekében elengedhetetlen a megfelelő felkészülési idő biztosítása.

Az Egyesület tzdatában van, hogy az Ügyfélkapu+ bevezetésének célja az informatikai biztonság növelése és a felhasználói adatok védelme. Azonban a jelenlegi határidő túl szoros, és nem veszi figyelembe a szakma és a vállalkozások valós helyzetét.

Az Adótanácsadók Egyesülete továbbra is elkötelezett a szakma érdekeinek védelme mellett, és kész együttműködni a kormányzati szervekkel egy reális és megvalósítható átállási ütemterv kidolgozása érdekében, ezért javaslatainkat eljuttattuk az illetékes szervezetek felé is.

Kapcsolat: Adótanácsadók Egyesülete; Email: adokamara@adokamara.hu ; Telefon: +36 30 682 0995

Kiadó: Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete
CategoriesAktuális Blog bejegyzések ÜgyfélkapuTags,2FA authentikáció authentikátor elhalaszt emelt szintű kétfaktoros azonosítást biztosító ügyfélkapu EPR IdomSoft IdomSoft Zrt. jelszó kétfaktoros hitelesítés közlemény login Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete Magyar Könyvelők Országos Egyesülete második faktor MKOE MTI pályázat QR-kód sajtóhír specifikáció Ügyfélkapu Ügyfélkapu+

Bejegyzés navigáció

Previous PostPrev Post Ráérünk még? – avagy a DÁP mobilalkalmazás regisztrációjának aktualitása
Next PostNext Post Ügyfélkapu+ és DÁP mobilalkalmazás – Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

Elérhető Token2 fizikai tokenek programozása szolgáltatásom, amelyhez a tokent - a készlet erejéig - most AJÁNDÉKBA adom!

Kérlek add meg a neved és e-mail címed ha úgy véled, hasznos számodra mindaz amit itt olvashatsz, és ígérem, nem maradsz le az újdonságokról!

Köszönöm hogy megtisztelsz bizalmaddal! Kérlek erősítsd meg a feliratkozásod az e-mailben érkezett hivatkozásra kattintással. (Ha nem találod a levelem, javaslom keresd a spam mappában, ezesetben célszerű kapcsolatként felvenni, vagy whitelist-ra rögzíteni.)

Sándorné Csépke
11:33 02 Feb 25
Nem tudom elégé kifejezni hálámat. Ilyen segítőkész, a munkáját ennyire szerető és hozzáértő szakemberrel még találkoztam.
Zoltánné Sipos
07:37 15 Jan 25
Kedves Csaba! Köszönöm a segítséget, profi módon végezte el a kért szolgáltatást. Üdvözlettel Siposné Zsuzsa
Erzsébet Éliás Mezey
21:33 13 Jan 25
Türelem, gyorsaság, szakértelem - igazi profi segítséget kaptam!
Béla Walter
03:19 09 Jan 25
Segítségkérésemre Molnár Csaba még aznap reagált, felhívott telefonon, és távsegítség igénybevételével regisztrált engem az Ügyfélkapu+-on. Minden tekintetben csak ajánlani tudom őt mindazoknak, akiknek bármilyen rendszergazdai támogatásra, problémamegoldásra, hibaelhárításra van szükségük!
László Gál
14:37 05 Jan 25
Egy rendkívül hozzáértő és segítőkész embert ismertem meg Molnár Csaba úr személyében! A közös munka 100%-os elegedettséggel töltött el. Mégegyszer nagyon köszönök mindent! Üdvözlettel: Gál László
István Kiss
12:20 30 Dec 24
Az új Ügyfélkapu+ többszörös regisztrációval volt problémám, amivel Molnár Csabához fordultam. Kérdéseimre gyorsan választ kaptam, és sikeresen regisztráltam három főre.
Köszönöm a segítségét!
Üdvözlettel: István
Péter Makay
20:12 19 Dec 24
Emailes megkeresésemre telefonon hivott.A kb. 5 perces telefonbeszélgetés során minden kérdésemre csípőből válaszolt.Segítőkész,gyors,pontos érti a rendszer működését és az informatikai hátterét.
Köszönöm!
Bankó Éva
11:25 15 Dec 24
Nagyon profi, gyors, korrekt segítség!
Róbert Kővári
13:56 13 Dec 24
Köszönöm Molnár Csaba úrnak, hogy gyorsan, hatékonyan megoldotta az ügyfélkapu+ beléptetésemet asztali gépről, WIN11 rendszerből
Éva Turi
12:08 08 Dec 24
A legnagyobb hozzáértést és maximális segtőszándékot tapasztaltam.Nagyon meg vagyok elégedve Molnár Csaba tevékenységével,mindenkinek jószívvel tudom őt ajánlani. Dr Turi Éva
Erika Siegfried-Tompson
23:22 04 Dec 24
A neten, Google kereséssel találtam Molnár Csabára amikor gondom akadt az ügyfélkapu 2 faktoros bejelentkezés igénylésével. Emailt írtam neki és 24 órán belül válaszolt, kedvesen, részletesen. Segítségével pillanatok alatt megoldódott a probléma. Mikor megköszöntem és ajánlottam, hogy fizetnék egy konzultációs díjat (a weboldalán láthatók a szolgáltatásai szerény díjai), inkább ajánlást és véleményezést kért. Mindenképpen ajánlom Molnár urat a weboldalán feltüntetett digitális probléma megoldásokra, IT konzultációkra, a közigazgatás digitális kérdéseinek megválaszolására, ügyeink intézésének megkönnyítésére. Érthetően fogalmaz, korrekt, gyors, nagytudású, hatékony és kedves.

Google vélemény írása

Legutóbbi bejegyzések

  • Password days 2025. – avagy A nagy jelszó kihívás harmadik hete2025-04-07
  • Password days 2025. – avagy A nagy jelszó kihívás második hete2025-03-30
  • Password days 2025. – avagy A nagy jelszó kihívás első hete2025-03-23
  • Elektronikus aláírás és hitelesítés – avagy élet az AVDH után2025-03-01
  • Kétfaktoros azonosítás TOTP virtuális tokenekkel2025-02-11

*.pdf 2FA 2025. december 31. 2025. január 15. AI A katasztrófa elhárítási terv alias Android applikáció Authenticator authentikáció authentikátor AVDH Awareness backup BitLocker biztonsági másolat CVCA Digitális aláírás Digitális Állampolgárság Program digitális állampolgárság domain DÁP DÁP applikáció DÁP mobilalkalmazás e-mail e-mail fiók Ealáírás eAzonosítás eAzonosítás PIN EESZT eIDAS előregisztráció emelt szintű kétfaktoros azonosítást biztosító ügyfélkapu erős jelszó eSzemélyi eSzemélyi Kliens eSzemélyiM facebook fizikai token Google hardveres token hardverkulcs helyreállítási kulcs hitelesítő alkalmazás IDP azonosítás iOS jelszó jelszóhelyreállítás jelszószéf Jelszószéfek biztonsága KAÜ KAÜ azonosítás KEAASZ kormányablak Kormányhivatal kétfaktoros azonosítás kétfaktoros hitelesítés local only decryption local only encryption Magyarorszag.hu mesterjelszó mesterséges intelligencia MFA Minősített elektronikus aláírás mobilapp mobilapplikáció mobil nélkül mobiltelefon nélkül okoseszköz nélkül okostelefon nélkül OTP passkey PDF PIN PUK QR-kód RNY standalone szeparáció sérülékenység tanúsítvány titkosított adathordozó titkosított meghajtó titkosítás token Token2 TOTP TOTP.APP tárhely szolgáltatás tárhely szolgáltató vírusvédelem Yubikey zero-konowledge Értesítési tárhely Ügyfélkapu Ügyfélkapu+ Ügyfélkapu+ igénylés ügyfélkapu plusz ügyfélkapu plusz igénylés

Copyright © [2022] Molnár Csaba ev. | Adószám: 59789480-1-51 | Adatkezelési tájékoztató | Signify Dark by WEN Themes
Scroll Up