A legújabb híradások szerint immáron az összes hazai közműszolgáltató elérhető online az e-bejelentő szolgáltatás igénybevételével, és mind a felhasználóváltás (közműátírás), mind a változásbejelentés elérhető online – utóbbi akár automatizáltan is. Javalsom próbáljuk ki, és éljünk a szolgáltatásban rejlő lehetőségekkel!
Első lépésként látogassunk el a https://e-bejelento.gov.hu/ oldalra, ahol KAÜ (ügyfélkapus) azonosítást követően egy regisztrációs űrlap fogad. Itt szükséges az ügyfélkapuból átvett, automatikusan kitöltött adatok kiegészítése, és a regisztrációs űrlap kitöltése után annak mentése.

A regisztrációs űrlap kitöltése után a SZOLGÁLTATÓIM menüpont alatt a közüzemi szolgáltatóink kiválasztása, és saját szerződéses adataink rögzítése történik, amelyhez javaslom a közüzemi szolgáltatói szerződéseink, számláink előkészítését, hiszen vélhetően kevesen tudjuk fejből a különféle felhasználási hely-, felhasználó-, és szerződés-azonosítóinkat.


A rögzített közüzemi szolgáltatóknál az AUTOMATIKUS ADATVÁLTOZÁS-BEJELENTÉS menüpont alatt szolgáltatónként egyesével kapcsolható be az „Automatikus átadás” funkció, amely a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban esetlegesen bekövetkező adatváltozásaink automatikus továbbítását teszi lehetővé a kijelölt közműszolgáltatók felé.

Fontos azonban kihagsúlyozni, hogy ezzel még nem állunk készen! Ahhoz, hogy a Rendelkezési Nyilvántartásban (RNY) tett rendelkezések időtartama alatt (maximum 5 éven belül), a személyiadat- és lakcímnyilvántartásban bekövetkező adatváltozásokat az e-bejelentő automatikusan továbbítsa a megadott, velünk szerződéses jogviszonyban álló közüzemi szolgáltatók felé, a rendelkezési nyilvántartásban az ezt célzó nyilatkozat (rendelkezés) megtétele szükséges.
Lépjünk be a Rendelkezési Nyilvántartásba, és töltsük ki a „NYILATKOZAT ADATVÁLTOZÁS-ÉRTESÍTÉS SZOLGÁLTATÁS AUTOMATIZÁLT IGÉNYBEVÉTELÉRŐL” űrlapot, amely visszavonásig, de maximum öt évig hatályos rendelkezésünk alapján biztosítja az adatok automatikus átadását.

Az e-bejelntő szolgáltatáshoz visszatérve az AUTOMATIKUS ADATVÁLTOZÁS-BEJELENTÉS menüpont alatt az Automatikus átadásra egyenként kijelölt szolgáltatók alatt a kívánt szolgáltatási elemek aktiválása után a beállításokkal el is készültünk, a zöld keretben olvasható „AUTOMATIKUS ADATÁTADÁS SZOLGÁLTATÁS AKTÍV” felirat jelzi hogy sikerrel jártunk.
Előrelátóbbak igény szerint a Halálesetről szóló értesítés szolgáltatást is bekapcsolhatják amennyiben szeretnék, hogy az esetlegesen bekövetkező haláluk tényét és idejét is megküldje az e-bejelentő a szolgáltatói számára. Ebben az esetén szükséges egy haláleseti kapcsolattartó személy adatait is megadni, akivel felveheti majd a szolgáltató a kapcsolatot. (az elektronikus távközlési (telekommunikációs) szolgáltatók esetében nem történik Halálesetről szóló értesítés küldése)

Mindezek után további teendőnk már nincs, azonban a lap tetjén lévő menüpontok közül választva manuálisan is kezdeményezhetünk ADATVÁLTOZÁS-BEJELENTÉST, vagy FELHASZNÁLÓVÁLTÁST.
Az ügytípus függvényében az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésünkre:



Az https://e-bejelento.gov.hu/ kezdőoldalon, valamint a Tudásbázis oldalon további részletes információk, videók segítik a szolgáltatásokkal ismerkedést.
Ha hasznosnak találtad, ide kattintva megoszthatod ismerőseiddel a Facebookon!